♥ i love you ♥

Daisypath Anniversary tickers

mempersembahkan

cara mengatasi kekecewaan..

assalamualikum,

huh,untuk kembali seperti sedia kala selepas kita mengalami kekecewaan, amatlah sukar (ayat skema..wow!)
Cakap berdasarkan pengalamn? yup! berdasarkan pengalaman yg aku dah tempuh setakat ni..huhu
Cuba la macam mana sekali pun,, SUSAH...

Even aku try nasihatkan otak ni banyak kali, still tak jalan.. Dah try refresh kan hati, tapi still HAMPEH.. Ok, sebagai seorang yg beragama islam, kita pasti akan merujuk kepada yg satu, ALLAH.. Selain daripada berdoa, aku try pelbagai alternatif.. antaranya :-
  • Luahkan perasaan kat diari (mmuah!)
  • Makan coklat (ofcoz my cadbury)
  • Jogging (keliling rumah pun jadilah)
  • Makan (tetibe time sedih badan naik, selalunya time happy je..eh! yeke?)
  • Jalan-jalan cari makan! dengan bestie (boleh cuci mata sambil-sambil tu..hehe)
  • Time-time ni lah muhasabah diri (ada hikmahnya tu)
  • Redha lah dengan apa yg terjadi (macam boleh je)
Ok ke alternatif aku tu? maaflah kalau tak menepati cita rasa korang.. Setiap orang ada caranya yg tersendiri.. Mungkin cara ni lebih sesuai kot dengan aku.. =)




No comments:

Post a Comment